POLSKIE TOWARZYSTWO TURYSTYCZNO - KRAJOZNAWCZE
ODDZIAŁ MIEJSKI W LUBLINIE
KLUB IMPREZ NA ORIENTACJĘ "INOCHODZIEC"
LUBLIN
REGULAMIN
V OGÓLNOPOLSKICH
WIOSENNYCH AKADEMICKICH MARSZY NA ORIENTACJĘ
"WAMnO 2004"
Krzczonów,
26-28. 03. 2004 r.
I. Cele Marszów
- dobra zabawa na świeżym powietrzu
- popularyzacja turystycznych (Marszy) Imprez na Orientację (InO) jako doskonałej formy
aktywnego wypoczynku
- nauka i praktyczny sprawdzian umiejętności posługiwania się mapą w terenie
- poznawanie uroków Krzczonowa i jego okolic
- spotkanie sympatyków InO i ich integracja
- umożliwienie zdobywania Odznaki InO, zwłaszcza jej wyższych stopni
- propagowanie wieloetapowych InO w środowisku lubelskim
- odkrywanie nowych terenów dla InO
II. Organizatorzy
Klub Imprez na Orientację "Inochodziec" przy Oddziale Miejskim PTTK w Lublinie
Komitet Organizacyjny:
- Kierownik Imprezy - Sławomir Juraszewski Przodownik InO PTTK leg. nr 497
- Sędzia Główny - Maciej Ligencki Przodownik InO leg. nr 573
- Budowniczowie Tras:
- Anna Dejko- Org. InO 5/2/2002,
- Sławomir Frynas, PInO 567
- Sławomir Juraszewski,
- Michał Krupiński- Org. InO 6/3/2002,
- Maciej Ligencki,
- Paweł Szarlip- Org. InO 7/4/2002,
- Mariusz Tomasiak
*Organizator InO PTTK leg. nr ...
- konkursy i gry sportowe: Maciej Niedziałek i Paweł Żółkiewski
- obsługa bazy: Justyna Strzałkowska, Przemysław Marciniak
III. Współorganizatorzy
- Szkoła Podstawowa w Krzczonowie
- Patronat honorowy: Wójt Gminy Krzczonów Pan dr inż. Mieczysław Grzeszczyk oraz Przewodniczący Rady Gminy Krzczonów Pan Tadeusz Grzegorczyk.
Impreza dofinansowana przez Urząd Miejski w Lublinie.
Wszyscy sponsorzy zostaną wymienieni w regulaminie technicznym.
IV. Termin i miejsce
Marsze odbędą się w dniach 26-28 marca 2004 r. Bazą imprezy będzie Szkoła Podstawowa w Krzczonowie. Położenie - patrz schemat na końcu regulaminu.
Dojazd z Lublina autobusem PKS (dworzec południowy, w pobliżu dworca głównego PKP) lub komunikacją prywatną (plac przed dworcem głównym PKP w Lublinie, oraz z ul. Dworcowej - 150 m od PKP). Cena biletu w zależności od przewoźnika 3 - 4 zł.
V. Forma i kategorie
Marsze mają charakter turystyczny. Przygotowane trasy będą dostosowane do
wieku i umiejętności startujących:
- TP - trasa początkujących, jeden etap dzienny - bardzo łatwa, dla seniorów, którzy
jeszcze nigdy nie startowali w turystycznych InO; drużyny 2-3 osobowe
- TD - trasa dla dzieci, jeden etap dzienny - urodzeni w 1991 roku i młodsi; drużyny
2-3 osobowe
Uwaga dla kat. TP i TD: trasy dla bezpieczeństwa i komfortu uczestników zostaną
ubezpieczone na całej długości!
- TJ - trasa dla juniorów, 3 etapy (2 dzienne + 1 nocny)- urodzeni w latach 1990-85;
drużyny 1-2 osobowe
- TA - trasa akademicka, 3 etapy (2 dzienne + 1 nocny); wszyscy studenci (z ważną
legitymacją) do 26 roku życia; drużyny 1-2 osobowe
- TS - trasa dla seniorów (=starych wyjadaczy) 3 etapy (2 dzienne + 1 nocny),
urodzeni w 1984 roku i starsi; drużyny 1-2 osobowe
- TR - trasa rowerowa, 3 etapy (2 dzienne + 1 nocny); wymagany rower przystosowany
do jazdy drogami leśnymi; drużyny 1-2 osobowe.
Uwaga!
- Aby dana kategoria została uruchomiona, w terminie regulaminowym (do 22. marca) muszą się
na nią zgłosić minimum 3 drużyny. Przy mniejszym zainteresowaniu zgłoszeni uczestnicy
będą mogli wystartować na trasie sąsiedniej starszej kategorii
- Na każdej z tras może wystartować maksymalnie 10 drużyn! Decyduje kolejność zgłoszeń.
VI. Klasyfikacja i punktacja
- Klasyfikacja końcowa, łączna ze wszystkich etapów, w oparciu o punkty przeliczeniowe.
- Punktacja i sędziowanie wg zasad współzawodnictwa i punktacji w turystycznych InO opracowanych
przez Komisję InO ZG PTTK.
- Start w kategoriach TJ, TA i TS będzie zaliczany do klasyfikacji generalnej Pucharu Prezesa KInO "Inochodziec".
- Punkty do Odznaki InO: TP i TD 3; TJ, TA i TS 3*3
VII. Mapy
Czarno- białe, w skali 1:10000 dla starszych kategorii częściowo nietypowe (przekształcone).
VIII. Zgłoszenia
Zgłoszenie uważa się za pełne tylko po spełnieniu wszystkich czterech poniższych warunków:
- Wpłaceniu wpisowego do dnia 22. marca (przy wpłacie na konto- do 19.03). Wpisowe przyjmuje Oddział Miejski PTTK w Lublinie, Rynek 8 (kod: 20-111);
wpisowe można także wpłacać na konto OM PTTK: PEKAO S.A. III O/Lublin 10701281- 290632- 2221- 01001 z dopiskiem "WAMnO 2004"
- Dołączeniu do zgłoszenia (w przypadku wpłaty na konto) kopii dowodu wpłaty. Oryginał należy okazać przy zgłoszeniu
się w sekretariacie imprezy.
- Podaniu następujących danych (najlepiej na dołączonym formularzu): imię i nazwisko uczestnika, skład drużyny, kategoria,
rok urodzenia, jednostka zgłaszająca (klub, szkoła, miasto itp.), adres (wskazany także e-mail i/lub telefon)
- Osoby niepełnoletnie zobowiązane są do okazania w sekretariacie imprezy pisemnego zezwolenia rodziców na udział w imprezie.
Musi się w nim znaleźć zdanie potwierdzające znajomość tego regulaminu przez rodziców. Nie okazanie zezwolenia = niedopuszczenie
do udziału w imprezie. W takim przypadku wpisowe nie podlega zwrotowi.
Zgłoszenia po tym terminie przyjmowane będą wyłącznie po bezpośrednim uzgodnieniu
z kierownikiem imprezy drogą elektroniczną (jurasz@o2.pl) bądź telefoniczną ((81) 740-86-56 w godz. 7-9 i 19-21)
Dodatkowych informacji udziela Kierownik (e-mail i telefon jak wyżej). Jakiekolwiek uzgodnienia
z innymi osobami nie będą honorowane!
wysokość wpisowego:
| TS |
TJ, TA |
TD i TP |
Przodownicy oraz Organizatorzy InO PTTK | 16 zł | 14 zł | - |
Członkowie PTTK | 18 zł | 16 zł | 3 zł |
Pozostali uczestnicy | 20 zł | 18 zł | 4 zł |
- Nocujący uczestnicy kategorii TD i TP- wpisowe o 10 zł wyższe (otrzymają świadczenia kategorii trzyetapowych)
- Członkowie Klubu InO "Inochodziec" i Komisji InO ZG PTTK opłacają wpisowe w wysokości 50% w stosunku do wyżej podanego
(przy terminowym zgłoszeniu)
- Zapisy po terminie = niemiła rozmowa z organizatorami + brak gwarancji pełnych świadczeń!
IX. Świadczenia
- komplet map dla każdego uczestnika
- dla drużyny: kalendarze InO: Lubelski i Ogólnopolski, najnowsze zasady współzawodnictwa i punktacji (przy zaznaczeniu w zgłoszeniu
chęci ich otrzymania) i inne przydatne w InO materiały
- możliwość wzięcia udziału w zajęciach szkoleniowych z zakresu posługiwania się mapą, oraz zasad współzawodnictwa i punktacji
w turystycznych InO
- regulamin techniczny
- potwierdzenie punktów do Odznaki Imprez na Orientację (OInO), oraz Odznaki Turystyki Pieszej (OTP)
- weryfikacja OInO (do małej złotej włącznie)
- odcisk okolicznościowej pieczęci
- pamiątkowy znaczek
- możliwość nabycia najnowszego wzoru książeczki InO
- 2 noclegi w warunkach turystycznych (konieczna karimata lub materac oraz śpiwór)
- końcowy protokół dla jednostki zgłaszającej (przesłany zostanie na adres podany w zgłoszeniu)
- puchar w kat. TA ufundowany przez Wójta Gminy Krzczonów, puchar w kat. TS ufundowany przez Przewodniczącego Rady Gminy Krzczonów
- puchar w kat TJ (jeśli w regulaminowym terminie zgłosi się na nią min. 6 drużyn)
- dyplomy do minimum 3. miejsca w każdej kategorii
- prawdopodobne upominki dla najlepszych (jeśli dopiszą sponsorzy i uczestnicy)
- ciepły posiłek turystyczny w sobotę (TJ, TA, TS)
- napoje i wysokoenergetyczny posiłek międzyetapowy w sobotę
- ognisko z kiełbaskami na zakończenie etapu nocnego (pogoda?) i na zakończenie kategorii TP i TD (pogoda?)
- możliwość wzięcia udziału w konkursach, sprawdzianach i grach sportowych
- niespodzianki na trasach i po ich zakończeniu....(w pewnej części nieprzewidziane i nieznane do ostatniej chwili nawet organizatorom)
X. Ramowy program Marszy
piątek (26.03)
- od 16.00 - przyjmowanie uczestników w bazie
- 19.30 - zajęcia z zakresu posługiwania się mapą i orientacji w terenie oraz nauka zasad współzawodnictwa i punktacji w turystycznych
InO (dla chętnych początkujących i średniozaawansowanych); prawdopodobnie: pokaz programu komputerowego do kreślenia map OCAD.
Zajęcia prowadzą Organizatorzy i Przodownicy InO z Klubu i zaproszeni goście
sobota (27.03)
- do 9.30 - przyjmowanie uczestników w bazie i zmiany w składach drużyn (sekretariat)
- 10.00 - rozpoczęcie imprezy
- 10.15 - wymarsz na start do etapu pierwszego
etap pierwszy
krótka przerwa przeznaczona na dojście do siebie i konsumpcję wysokoenergetycznej przekąski
etap drugi (oprócz TP, TD)
- ok. 15.00 - ognisko i zakończenie kat. TD i TP
- ok. 16.00 - rozpoczęcie wydawania posiłku turystycznego (TJ, TA, TS)
- ok. 20.30 - wymarsz na start do etapu nocnego (TJ, TA, TS)
- ok. ?? - ognisko
niedziela (28.03)
- 9.00 - zakończenie kategorii TJ, TA, TS i zamknięcie imprezy
- do 10.00 - opuszczenie bazy przez uczestników
XI. Obowiązki uczestników
- dokonanie pełnego zgłoszenia w podanym terminie
- pełen zaangażowania i dobrego humoru start
- posiadanie karimaty (materaca) i zmiennego obuwia
- przestrzeganie Karty Turysty- tu prośba o powstrzymanie się od palenie tytoniu i picia alkoholu w jakiejkolwiek postaci i zwrócenie szczególnej
uwagi na przestrzeganie tego punktu regulaminu przez osoby niepełnoletnie
- stosowanie się do zaleceń Kierownictwa
- przestrzeganie Zasad Czystej Rywalizacji, m.in.: używanie wyłącznie map dostarczonych przez organizatorów, nie używanie w przypadkach
nieuzasadnionych w czasie trwania etapów telefonów komórkowych i innych środków łączności (w tym telepatii), przestrzeganie prawa
nienaruszalności punktu kontrolnego (zmiana ustawienia bądź niszczenie PK, zrywanie, łamanie kredek), nie używanie przyrządów
do nawigacji (GPS)
XII. Postanowienia różne
- Kierownictwo ma prawo zdyskwalifikować osoby (drużyny) łamiące powyższe ustalenia
- niepełnoletni uczestnicy bez zezwolenia, o którym mowa w punkcie VIII nie zostaną
dopuszczeni do udziału w imprezie. W takim przypadku wpisowe nie podlega zwrotowi
- zgłaszający ma obowiązek ubezpieczyć uczestników, którzy startują na własną odpowiedzialność; znajomość tego punktu regulaminu uczestnicy
zgłaszający się w sekretariacie imprezy będą musieli potwierdzić własnoręcznym podpisem.
- osoby niepełnoletnie mogą brać udział w Imprezie jedynie pod opieką dorosłych
- Marsze odbędą się bez względu na pogodę
- za szkody wyrządzone wobec uczestników jak i osób trzecich organizator nie odpowiada
- w sekretariacie imprezy podczas zapisów wymagane będą od uczestników dowody wpłaty oraz
przy zniżkach odpowiednie dokumenty uprawniające do zniżki. Studenci są zobowiązani okazać
aktualną legitymację.
- w przypadku nie wzięcia udziału w imprezie wpisowe nie podlega zwrotowi
- regulamin ten (a po imprezie także protokół) można znaleźć w internecie na stronie
http://ino.lublin.pttk.pl/
- w przypadku anulowania imprezy (np. z powodu zbyt małej liczby zgłoszeń) w pełni zgłoszeni
uczestnicy zostaną o tym powiadomieni listami priorytetowymi, które zostaną wysłane w dniu
24.03.2003. W takim przypadku nastąpi zwrot wpisowego pomniejszonego o poniesione koszty
organizacyjne
- ostateczna interpretacja regulaminu należy do Kierownictwa Marszów
organizatorzy serdecznie zapraszają!!!