Do dokumentacji udziału w imprezie możemy użyć dedykowaniej Książeczki Imprez na Orientację.
Gdy nabieżemy nieco wprawy, możemy przejść na własną formę prowadzenia kroniki, ważne aby wpisy zawierały przynajmniej: liczbę porządkową etapów (numeracja ciągła od pierwszego startu), datę, nazwę i miejsce imprezy, liczbę punktów zdobytych za etap oraz pieczątkę/naklejkę i podpis organizatora lub link do wyników/protokołu imprezy pozwalający jednoznacznie stwierdzić nasze uczestnictwo.
Przykład poprawnie wypełnionej książeczki:
Co jak już uzbieramy wystarczającą ilość punktów na dany stopień odznaki?
Najłatwiej znaleźć lokalny referat weryfikacyjny i się z nim skontaktować. Możemy też poczekać na najbliższą regionalną imprezę, wtedy najczęściej jest na niej szansa przekazania książeczki do weryfikacji.
Ostatecznie, jeśli nie ma nic w naszej okolicy i nie wybieramy się w najbliższym czasie na żadną imprezę, możemy skontaktować się z Głównym Referatem Weryfikacyjnym i ustalić formę weryfikacji (najczęściej przesyłamy książeczkę pocztą, lub skanujemy i załączamy mailowo)