Odznaki Imprez na Orientację

Odznakę Imprez na Orientację może zdobywać każda osoba świadomie uczestnicząca w zawodach na orientację, bez limitu wiekowego.



I

Popularna

Popularna

Wymagane imprezy (etapy): 5

II

Łącznie minimum 50 punktów na imprezach ogólnopolskich

Mała brązowa

Mała brązowa

Wymagane punkty: 20

Mała srebrna

Mała srebrna

Wymagane punkty: 50

Mała złota

Mała złota

Wymagane punkty: 100

III

Łącznie minimum 200 punktów na imprezach ogólnopolskich

Duża brązowa

Duża brązowa

Wymagane punkty: 150

Duża srebrna

Duża srebrna

Wymagane punkty: 200

Duża złota

Duża złota

Wymagane punkty: 250

IV

Za wytrwałość I stopnia

Za wytrwałość I stopnia

Wymagane punkty: 100

Za wytrwałość II stopnia

Za wytrwałość II stopnia

Wymagane punkty: 300

Za wytrwałość III stopnia

Za wytrwałość III stopnia

Wymagane punkty: 500

V

Dla najwytrwalszych I stopnia

Dla najwytrwalszych I stopnia

Wymagane punkty: 750

Dla najwytrwalszych II stopnia

Dla najwytrwalszych II stopnia

Wymagane punkty: 1000

Dla najwytrwalszych III stopnia

Dla najwytrwalszych III stopnia

Wymagane punkty: 1500

Dla najwytrwalszych IV stopnia

Dla najwytrwalszych IV stopnia

Wymagane punkty: 2500

Jak zdobywać punkty?

Punkty zdobywamy poprzez uczestnictwo w zawodach na orientację. Każdy etap na którym zostaliśmy sklasyfikowani, bez względu na wynik, daje nam określoną liczbę punktów zależną od formy i rangi imprezy.
I tak mamy:
  • 5 punktów za etapy ogólnopolskie rangi Mistrzostw Polski
  • 4 punkty za etapy ogólnopolskie rangi Pucharu Polski i Pucharu Polski Młodzieży
  • 3 punkty za pozostałe etapy ogólnopolskie (na podstawie kalendarza KInO ZG PTTK)
  • 2 punkty za etapy regionalne (na podstawie kalendarza Regionalnej KInO PTTK)
  • 1 punkt za pozostałe etapy InO oraz wszelkie trasy na orientację nie będące InO

Jak potwierdzać udział?

Do dokumentacji udziału w imprezie możemy użyć dedykowaniej Książeczki Imprez na Orientację.
Gdy nabieżemy nieco wprawy, możemy przejść na własną formę prowadzenia kroniki, ważne aby wpisy zawierały przynajmniej: liczbę porządkową etapów (numeracja ciągła od pierwszego startu), datę, nazwę i miejsce imprezy, liczbę punktów zdobytych za etap oraz pieczątkę/naklejkę i podpis organizatora lub link do wyników/protokołu imprezy pozwalający jednoznacznie stwierdzić nasze uczestnictwo.
Przykład poprawnie wypełnionej książeczki: Wzór wypełnionej książeczki

Jak weryfikować?

Co jak już uzbieramy wystarczającą ilość punktów na dany stopień odznaki?
Najłatwiej znaleźć lokalny referat weryfikacyjny i się z nim skontaktować. Możemy też poczekać na najbliższą regionalną imprezę, wtedy najczęściej jest na niej szansa przekazania książeczki do weryfikacji.
Ostatecznie, jeśli nie ma nic w naszej okolicy i nie wybieramy się w najbliższym czasie na żadną imprezę, możemy skontaktować się z Głównym Referatem Weryfikacyjnym i ustalić formę weryfikacji (najczęściej przesyłamy książeczkę pocztą, lub skanujemy i załączamy mailowo)